Banner 980x90

Šuplinska skolu kvalitātes vērtēšanā grib iekļaut skolēnu izaugsmes un skolēnu-skolotāju sadarbības rādītājus

Rīga, 25.febr., LETA. Topošajā izglītības iestāžu kvalitātes vērtēšanā izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP) vēlas iekļaut skolēnu izaugsmes, kā arī skolēnu-skolotāju sadarbības rādītājus, šodien pēc dalības koalīcijas sanāksmē žurnālistiem sacīja ministre.

Viņa pauda, ka koalīcijas pārstāvji tikuši iepazīstināti ar ziņojuma par izglītības sistēmas pilnveidošanu saturu. No Šuplinskas teiktā noprotams, ka ziņojums neietver skaidrus rezultatīvus rādītājus. "Ja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) darbs un varbūt arī iepriekšējās valdības darbs atstātajā mantojumā būtu skaidrs gan realizētajās reformās, gan statistiskajos datos, kas ir atstāti, tad konceptuālais ziņojums droši vien būtu strukturēts konkrētāk un ar ļoti skaidriem rezultatīvajiem rādītājiem," teica ministre.

Šuplinska atgādināja, ka kopš 2016.gada iesāktas vairākas reformas - gan kompetenču pieeja, gan skolu tīkla optimizācija, gan pāreja uz valsts valodu, gan profesionālo izglītības iestāžu pārņemšana valsts pakļautībā un darba vidē balstītas mācības, kvalitātes kritēriju pārskatīšana un virkne citu "ne tik svarīgu" reformu.

Viņasprāt, patlaban būtu jāstrādā pie tā, lai, nepārtraucot virzību uz kompetenču pieejas ieviešanu skolās, tiktu panākts, ka kvalitātes kritēriji "ir ne tikai uz papīra", kas patlaban ir Ministru kabineta rīkojumā, "kur principā ir apšaubāma kvalitāte" - viens ir kvantitatīvais sastāvs, otrs - centralizēto eksāmenu indekss.

Šuplinska pauda, ka, pārskatot kvalitātes kritērijus, nepieciešams sakārtot skolu tīklu. Viņa atgādināja, ka mēneša laikā no pašvaldībām tiek gaidīta izglītības stratēģija, kurā jāpauž skaidra nostāja par to, kuras izglītības iestādes konkrētajā novadā ir saglabājamas.

"Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros un kompetenču izglītības ietvaros - pārskatīt skolu tīklu, piedāvāt savu izglītības stratēģiju. Tad mēs iegūstam konkrētu statistiku - gan pašvaldību redzējumu, salāgojumu ar administratīvi teritoriālo reformu un saprotam skolu kartējumu. Tas ir pirmais mājasdarbs," teica Šuplinska.

Otrs mājasdarbs esot kvalitatīvo kritēriju pārskatīšana, par vienu no būtiskākajiem kritērijiem izvirzot skolēnu izaugsmi. "Mēs vēl neesam nodefinējuši, vai tas būs izaugsmes vai progresa koeficients, bet jebkurā gadījumā viens no svarīgākajiem rādītājiem," teica Šuplinska.

Kvalitatīvajos kritērijos būs iekļauts arī skolēnu un skolotāju sadarbības spektrs, skolas infrastruktūras un ietekmes faktora novērtējums, pauda ministre. Kā izriet no Šuplinskas sacītā, šo kritēriju izpilde būtu jāskata ne tikai mācību procesā, bet arī novadā un "varbūt arī plašākā kontekstā".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)