Banner 980x90

Deputāti vērsīsies VM, lai uzlabotu medicīnas personāla attieksmi pret pacientiem

Foto: Ernests Dinka/ Saeimas Administrācija
Foto: Ernests Dinka/ Saeimas Administrācija
Saeimas atbildīgā apakškomisija vērsīsies Veselības ministrijā (VM), kā arī Latvijas Universitātē un Rīgas Stradiņa universitātē, lai norādītu uz nepieciešamību uzlabot medicīnas personāla attieksmi pret pacientiem, pēc Sabiedrības veselības apakškomisijas sēdes aģentūrai LETA pavēstīja tās priekšsēdētājs Romualds Ražuks (V).

Komisijas sēdē Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs cita starpā norādīja, ka ir nepieciešams uzlabot attieksmi pret pacientiem. Piemēram, jāmaina pašreizējā kārtība, kad traumpunktā cilvēkam ir jāstāv rindā, lai varētu izstāstīt par gūto traumu. Danusēvičs norādīja, ka vajadzētu uzreiz uzklausīt pacientu, lai uzzinātu, kas ir noticis.

Starp klātesošajiem raisījās diskusijas par to, cik ļoti ir iespējams ar apmācībām uzlabot medicīnas personāla attieksmi. Kādreizējais Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Katastrofu medicīnas centra vadītājs, deputāts Mārtiņš Šics (LRA) uzsvēra, ka tas ir iespējams un kā piemēru minēja izmaiņas lielveikala "Maxima" darbinieku attieksmē.

Savukārt Latvijas Slimnīcu biedrības valdes priekšsēdētājs Jevgenijs Kalējs akcentēja, ka pacientu ārstēšanas kvalitāte ir atkarīga no ārstu un māsu skaita uz iedzīvotājiem.

Komentējot jautājumu par medicīnas personāla attieksmi, Kalējs izteica repliku, ka paši labākie ārsti ne vienmēr spēj ideāli komunicēt ar pacientiem, un tomēr uz vizīti pie viņiem veidojas rindas. Viņš akcentēja, ka attiecībā uz veselības aprūpes kvalitāti nevajag cerēt "par "Zaporožeca" cenu nopirkt "Mercedes-Benz".

Deputāte Inguna Rībena (VL-TB/LNNK) pauda, ka pacientu sūdzības par medicīnas personāla komunikāciju ir saistāmas ar to, ka dzīvojam sabiedrībā, kurā nav Dieva vai, pareizāk sakot, Dieva vietu ieņēmusi nauda. Deputāte uzskata, ka komunikācija uzlabotos, ja šī saziņa netiktu uztverta kā ārsta attiecības ar pacientu, bet gan attiecības starp ārstu un Dievu. Tādējādi arī attieksme pret pacientu neveidotos atkarībā no viņa sociālā stāvokļa sabiedrībā.

Ģimenes ārste Ilze Aizsilniece pauda, ka, konstatējot negatīvus saziņas piemērus, nevajadzētu tikai izmantot metodi, kad paredz sodīt medicīnas darbiniekus. Problēmas saziņā ar pacientiem var risināt, izmantojot arī citas metodes, piemēram, veicot mediķu izglītošanu par komunikācijas jautājumiem.

Rībena dalījās ar savu pieredzi, kad kāda mediķe bija izturējusies negatīvi. Politiķei klātesošie norādīja, ka šādus gadījumus var risināt, arī vēršoties pašā slimnīcā, nevis uzreiz Veselības inspekcijā.

Savukārt Ražuks sēdes sākumā pauda, ka veselības kvalitātes jautājums jāskata ne tikai attiecībā uz komunikāciju, bet arī mediķu darba rezultātiem.

Komisijas sēdē izskanēja arī doma, ka nepieciešams kaut ko "piemaksāt" par veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu. Deputāts Andris Bērziņš (ZZS) jokojot pauda pārsteigumu par šādu piemaksu nepieciešamību.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)