Ko darīt, ja piezadzies pavasara nogurums?

Brīdī, kad pavasara saulīte sāk pamatīgāk sildīt un daba mostas, cilvēki nereti izjūt enerģijas un darbaspēju kritumu. To mēdz dēvēt par pavasara nogurumu, ko izskaidro ar organisma rezervju pazemināšanos pēc rudens un ziemas. Ja esi to starpā, kuri izjūt nogurumu, miega traucējumus, enerģijas kritumu, tad ir vērts padomāt, kādā veidā atbalstīt savu organismu un palīdzēt tam uzveikt pavasara noguruma radītos simptomus.

Sāc rītu ar vēsu dušu un norīvēšanos
Lai vairotu mundrumu un enerģiju, dienu vari iesākt nevis ar ierasto karsto dušu, kas atslābina, bet gan mazgāties vēsākā ūdenī vai pat kontrastdušā, ja ir drosme. Uzmundrinošu dušu var papildināt arī ar norīvēšanos. Šim procesam var izmantot gan dvielīti, gan speciālu suku ar maigiem sariņiem. Norīvēšanās uzlabos asinsriti, tas sniegs mundrumu un uzlabos ādas stāvokli, kas arī būs patīkams bonuss, tuvojoties pludmales sezonai.

Paēd spēcinošas brokastis
Daudzi no mums no rīta aizguļas, steidzas uz darbu, tāpēc nepaēd kārtīgas brokastis. Kad izsalkums pieveic, rokas stiepjas pēc neveselīgām uzkodām. Tomēr labāk piespiest sevi piecelties kaut 10 minūtes ātrāk, lai paēstu pilnvērtīgas un spēcinošas brokastis, kas dienas pirmajā pusē ļaus justies enerģijas pilnam. Laba izvēle būs graudaugu putras, omlete ar dārzeņiem un zaļumiem, biezpiens un citi produkti, ka sniedz sātu uz ilgāku laiku.

Iekļauj ēdienkartē pavasara zaļumus
Pavasarī ir pieejami vietējie zaļumi, dīgsti, lociņi, nātres un citi vitamīniem un mikroelementiem bagāti produkti, ko ieteicams iekļaut ikdienas uzturā. Tos var likt salātos, uz maizītēm, kokteiļos, sulās, zupās un citos ēdienos, lai papildinātu organisma rezerves un uzlabotu pašsajūtu.

Ja nepieciešams, lieto uztura bagātinātājus
Ja nogurums ir ilgstošs, ja tiek izjusti miega traucējumi, nervu sistēma sākusi šķobīties, tad par sliktu nenāks doties pie ģimenes ārsta un veikt analīzes, lai pārbaudītu, vai kādu vitamīnu līmenis organismā nav noslīdējis kritiski zemu. Ja tā, tad viens no risinājumiem var būt uztura bagātinātāji. Bet uztura bagātinātāji jālieto saskaņā ar ārsta rekomendācijām, lai sasniegtu vislabāko efektu. Pavasarī varētu būt D vitamīna trūkums, varētu trūkt arī omega 3 taukskābju, B, A un E vitamīna.

Vairāk pārvietojies kājām
Lai uzlabotu pašsajūtu un vairāk būtu svaigā gaisā, vari daļu no dienas gaitām veikt nevis ar auto vai sabiedrisko transportu, bet kājām. Vislabāk, ja to dara ātrākā solī, lai tā būtu arī kā fiziskā slodze sirds un asinsvadu sistēmai. Organisms tiks labāk apgādāts ar skābekli, būs vairāk enerģijas un darbaspara.

Biežāk vēdini telpas
Ja pavasari vairāk sanāk vērot pa logu, jo ir jāstrādā telpās, tad noteikti jācenšas pietiekami bieži vēdināt telpas, lai būtu svaigs gaiss. Tas mazinās nogurumu un uzlabos mikroklimatu telpā. Telpu vēdināšana arī palīdzēs izvairīties no pavasara vīrusiem un saslimšanām. 

Uzlabo savus miega paradumus
Labs miegs ir viens no svarīgākajiem faktoriem, lai mēs pa dienu būtu enerģijas pilni, lai spētu veikt fizisku un garīgu piepūli. Tāpēc šis brīdis ir labs, lai pārskatītu, kādi ir jūsu miega paradumi. Vai guļat 7-8 stundas? Vai vakarā pārāk ilgi nekavējaties pie dažādiem viedajiem ekrāniem? Vai nestrādājat uz miega rēķina? Ja kaut kas pieklibo, tad ir nepieciešams veikt izmaiņas, kas noteikti palīdzēs ātrāk uzveikt pavasara nogurumu.
 

* Uztura bagātinātājs. Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu!