LIZDA vadītāja: Kompetenču pieejā balstītās sistēmas ieviešana steidzami prasa pārskatīt pedagogu slodzes

Rīga, 2.sept., LETA. Ar šodienu kompetenču pieejā balstītās sistēmas ieviešana pirmsskolas izglītībā prasa pārskatīt jautājumu par pedagogu slodzēm, jo pedagogiem nepietiek laika esošajā darba slodzē pilnvērtīgi īstenot pirmsskolas pedagoga funkcijas, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga.

Viņasprāt, tas būs nopietns pārbaudījums pirmsskolas pedagogiem un piebilst, ka ir bažas par veiksmīgu jaunās sistēmas ieviešanu, kam par iemeslu kalpos tikai laika trūkums.

"Pedagogiem vajag sagatavoties mācībām un dot atgriezenisko saiti vecākiem. Pedagogu darba slodze ir 40 stundas un četras no tām ir paredzētas, lai gatavotos. Tāpēc būs izteikts laika trūkums, lai paveiktu daudz sīku, bet ļoti nepieciešamu darbu, kas tiek darīts ārpus darba laika, par to nesaņemot atalgojumu," sacīja Vanaga.

Viņa sacīja, ka pirmsskolas pedagogiem slodze palielināsies, bet atalgojums būs mazāks nekā pārējiem skolotājiem. "Tāpēc mūsu galvenais uzdevums ir izskaust šādu nevienlīdzību un centīsimies panākt pedagogu slodžu pārskatīšanu, kas noteikti būtu veicinošais faktors, lai kompetenču pieejā balstītās sistēmas ieviešana būtu kvalitatīva," sacīja Vanaga.

Jau ziņots, ka pirmsskolās mācības turpmāk tiks īstenotas pēc jaunās kompetenču pieejā balstītās sistēmas, kuras mērķis ir attīstīt bērnos radošumu, veselīgu un aktīvu dzīvesveidu, kā arī prieku mācīties.

Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātā pirmsskolas izglītības satura īstenošanas mērķis ir "zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kurš dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā".

Mācību satura apguves norise un plānotie bērnam sasniedzamie rezultāti programmā norādīti trim pirmsskolas izglītības posmiem. Mācību programmā katram izglītības posmam atbilst aptuvens bērna vecums, proti, pirmais posms atbilst vecumam no 1,5 līdz trīs gadiem, otrais posms - no trīs līdz pieciem gadiem, bet trešais posms - no pieciem līdz sešiem gadiem.