Banner 980x90

"Statoil" samazina degvielas cenas

Šodien "Latvija Statoil" degvielas uzpildes stacijās samazinātas degvielas cenas.

Cenas samazinātas par gandrīz santīmu litrā - patlaban 95.markas degviela maksā 1,039 latus (no rīta - 1,048 latus), 98.markas degviela - 1,069 latus (no rīta - 1,078 latus), bet dīzeļdegviela - 0,969 latus (no rīta - 0,979 latus).

Vairumā SIA "Neste Latvija" degvielas uzpildes staciju Rīgā šodien 95.markas benzīns maksā 1,027 latus, 98.markas benzīns - 1,057 latus, bet dīzeļdegviela - 0,957 latus. Zemākās cenas SIA "Lukoil Baltija R" degvielas uzpildes stacijās šodien 95.markas benzīnam bija 1,016 lati par litru, 98.markas benzīnam - 1,046 lati, bet dīzeļdegvielai - 0,952 lati par litru.

SIA "Latvija Statoil" degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja, ka degvielas cenas tiek samazinātas, jo ilgāku laiku pasaulē samazinās benzīna un dīzeļdegvielas iepirkuma cenas.

"Iepirkuma cenu samazināšanās novērota pēdējo nedēļu laikā, un tās ir samazinājušās aptuveni par 60 ASV dolāriem (32,1 latu) tonnā - benzīna iepirkuma cenas līdz 1120 ASV dolāriem (599,2 latiem) par tonnu, bet dīzeļdegvielas cenas līdz aptuveni 1020 dolāriem (545,7 latiem) par tonnu. Tiesa, kopš mēneša sākuma pieaudzis ASV dolāra kurss no 52,6 santīmiem līdz 53,5 santīmiem, un tas cenu samazinājumam neļauj būt lielākam, kā to gaida patērētāji," sacīja Skrābāns.

Viņš piebilda, ka situāciju tuvākajās dienās un nedēļās prognozēt nav iespējams, jo tā būšot atkarīga no notikumiem pasaulē un ASV dolāra kursa.

Kā ziņots, 4.aprīlī 95. un 98.markas degvielas cenas sasniedza rekordu, kas noturējās 15 dienas. "Statoil" degvielas uzpildes stacijās 95.markas benzīna cena sasniedza 1,059 latus, bet 98.markas degvielas - 1,089 latus par litru.

Naftas produktu cenas nav ekonomiski pamatotas, taču ieguvēji ir biržas spekulanti, nevis degvielas tirgotāji, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Labrīt, Latvija!" sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Viņš uzsvēra, ka gandrīz pusi no degvielas mazumtirdzniecības cenas veido nodokļi, aptuveni tikpat lielu daļu - pasaules biržas cenas. Starpība starp vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības cenām ir aptuveni pieci santīmi litrā, un šī nauda degvielas tirgotājam jāizmanto tīkla uzturēšanai, personālam, jāmaksā nodokļi utt. Turklāt šis līmenis nav mainījies daudzu gadu garumā - piecu santīmu starpība ir gan tagad pie 95.markas degvielas cenas 1,03 lati litrā, gan bija pirms 3-4 gadiem, kad degviela maksāja 50 santīmus.

Stirāns norādīja, ka pēc visām izmaksām "pāri paliek" jeb peļņas daļa no pārdotā degvielas litra labākajā gadījumā ir 1-2 santīmi.

Eksperts piekrita, ka pašreizējā naftas produktu cena nav ekonomiski pamatota, taču pie tā vainojami ir nevis degvielas tirgotāji, bet biržas spekulanti. Tāpat ieguvējas no šīs situācijas ir lielās naftas eksportētājvalstis - Tuvajos Austrumos, kā arī Krievija, Venecuēla u.c.

LDTA vadītājs norādīja, ka degvielas mazumtirdzniecības tirgus Latvijā ir pārsātināts, ko apliecina tas, ka pēdējo gadu laikā tirgū nav parādījies neviens jauns spēlētājs. "Tirgū spēlētāju ir pārāk daudz," sacīja Stirāns, norādot, ka Latvijā degvielas uzpildes staciju skaits uz vienu iedzīvotāju ir trīs reizes lielāks nekā Lielbritānijā.

LDTA valdes priekšsēdētājs arī pastāstīja, ka degvielas patēriņš Latvijā nedaudz pieaug. Iespējams, viens no iemesliem varētu būt valsts īstenotā cīņa pret kontrabandas degvielu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)