Jēkabpils autobusu parks: Elektrisko autobusu cena ir pārāk augsta
ZPR īstenotā projekta "Enerģētikas pasākumu telpiskās un sociālekonomiskās ilgtspējības plānošana" apmācībās par e-transportu un atjaunojamajiem energoresursiem piedalījās arī autobusu parks, kas testam izmantojis elektriskos "Solaris" autobusus, aģentūru LETA informēja ZPR sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Ieviņš.
"Pasažieriem un vadītājiem transportlīdzeklis patika, autobuss ir gaišs, uz kilometru patērē ap vienu kilovatstundu elektrības un praksē spēja ar vienu uzlādi veikt gandrīz 200 kilometru lielu attālumu," savā pieredzē dalījies Ščerbickis.
Vienlaikus viņš atzinis, ka šādu autobusu cenas ir pārlieku augstas - uzlādes stacija divu transportlīdzekļu lādēšanai maksā ap 100 000 eiro, bet pats autobuss pat 500 000 eiro.
Apmācību dalībniekiem arī paust, ka ievērojams ieguvums e-mobilitātes attīstībai būs Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sāktais projekts uzlādes staciju ieviešanai, ko par 85% līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds. Projekta pirmajā kārtā līdz 2018.gada vidum paredzēts uzstādīt 70 uzlādes stacijas.
"54 stacijas atradīsies uz TEN-T ceļiem vidēji 30 kilometru attālumā viena no otras, bet vēl 16 stacijas paredzētas lielākajās apdzīvotajās vietās," atklājis CSDD Elektromobilitātes vadības un koordinācijas daļas priekšnieks Pauls Beinarovičs. Otrajā kārtā tiks aprīkoti TEN-T savienojošie ceļi un apdzīvotas vietas ar iedzīvotāju skaitu virs 10 000, kā rezultātā Zemgales reģionā būs uzstādītas 23 uzlādes stacijas.
60% no uzlādes punktiem atradīsies pilna servisa degvielas uzpildes stacijās un šī procedūra būs maksas pakalpojums, taču izmaksas uz 100 kilometriem būs mazākas nekā par tradicionālo degvielu.
Eiropas Savienības atbalstītā projekta "Enerģētikas pasākumu telpiskās un sociālekonomiskās ilgtspējības plānošana" kopējās izmaksas ir 1 707 925 eiro.
Uz sarakstu