Banner 980x90

Aizliedz "Tele 2" kampaņu par bezmaksas telefonu pirmklasniekam

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atzinis par maldinošu un aizliedzis mobilo sakaru operatoram SIA "Tele 2" turpināt reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam", pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

PTAC secinājis, ka "Tele2" reklāmās tiek lietoti apzīmējumi - "bez maksas", "par brīvu" un "Ls 0", kas norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz gadu un ik mēnesi ir jāmaksā vismaz 1,75 lati. Šāda komercprakse ir maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildus maksas, - šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās patērētājiem nemaz netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu.

Tāpat dažās reklāmās ietvertais paziņojums "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!" nepārprotami ir tiešs aicinājums bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot konkrētā mobilo sakaru pakalpojumu operatora telekomunikāciju pakalpojumus.

PTAC skatījumā, šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preces vai saņemt pakalpojumu, vai arī aicinājumu pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu.

Patērētāju aizstāvji atzīmē, ka bērni ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām, kuri sava vecuma un zināšanu trūkuma dēļ ir viegli iespaidojami un kuri nodod tālāk informāciju vecākiem, lūdzot vai pat pieprasot vecākiem vai citiem pieaugušajiem iespēju saņemt mobilo telefonu, tādējādi pierunājot izmantot attiecīgo piedāvājumu.

Aizliegumu izplatīt iepriekšminētās reklāmas PTAC piemērojis kā pagaidu aizsardzības līdzekli līdz galīgajam lēmumam lietā, kas sākta pret "Tele 2".

"Tele 2" : PTAC lēmumi ir loterija

"Tele2" komercdirektors Jānis Sproģis skaidro, ka uzņēmums jau vairākus gadus piedāvā iespēju iegūt mobilo telefonu dāvanā bez jebkādām papildu tiešām vai netiešām telefona izmaksām tiem pirmklasnieku vecākiem, kuri ir izvēlējušies "Tele 2" pakalpojumus. "Šī brīža ekonomiskajā situācijā mūsu piedāvājums ir būtisks atbalsts tūkstošiem ģimeņu, kuru bērni uzsāk skolas gaitas. Tāpēc mēs aicinam PTAC kā patērētāju kopējo interešu aizstāvi pajautāt pirmklasnieku ģimenēm, kā tiek novērtēts bezmaksas telefonu piedāvājums," sacīja Sproģis.

Kompānija gan ņēmusi vērā PTAC aizrādījumu par Zelta Zivtiņas interneta mājas lapas junumu ziņas virsrakstu "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!", kas ir jau novērsts.

"Runājot par kampaņu kopumā, šogad Zelta Zivtiņas pirmklasnieku telefonu kampaņas noteikumi ir identiski tādai pašai mūsu kampaņai pērn. Pagājušajā gadā no PTAC puses nesekoja nekādas pretenzijas, no kā var secināt, ka Zelta Zivtiņa ievēroja labu reklāmas praksi. Tāpēc tagad esam patiesi izbrīnīti par PTAC atšķirīgo attieksmi vienādos apstākļos – sajūta ir kā loterijā. Vēlamies saprast šīs PTAC publiskās kampaņas patiesos iemeslus – vai valsts administratīvais resurss netiek izmantots konkurences ietekmēšanai," teica Sproģis.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)