Apgūst Jēkabpils 2.vidusskolas labo pieredzi
Biedrības "Izglītības iniciatīvu centra" (IIC) projekta "Skola un sabiedrība čigānu bērnu iekļaušanai",kurā piedalās arī Jēkabpils pilsēta, ietvaros, Jēkabpils 2. vidusskolā viesojās pārstāvji no Talsiem un Jelgavas.
Viesu grupā bija šo pilsētu Izglītības nodaļu speciālisti un skolotāju palīgi-čigāni no dažādām skolām.
Jēkabpils 2. vidusskola ir viena no tām Latvijas skolām, kas jau kopš 2003. gada iesaistās IIC un daudzos citos projektos, kas saistīti ar dažādības integrāciju skolā. Tikšanās laikā skolas direktora vietniece L. Stepanova iepazīstināja viesus ar skolas pieredzi čigānu bērnu iekļaušanā un dažādības veicināšanā. Skola ir īstenojusi virkni pasākumu, iekārtojusi multikulturālu klasi, pedagogi ir guvuši jaunas zināšanas un piedalījušies labās prakses materiālu publikācijās u.c.. Ar skolas pēdējo 10 gadu darbību varēja iepazīties arī aplūkojot informatīvos stendus, kas atspoguļo visus svarīgākos soļus uz izaugsmi un attīstību.
Šobrīd Jēkabpils 2. vidusskolā mācās ap 30 čigānu bērni, tādēļ IIC projekta ietvaros šajā skolā arī strādā skolotāja palīgs – čigāns Gražina Matuzeviča. Tikšanās dalībnieki atzinīgi novērtēja klašu mācību vidi 5-6 gadīgajiem bērniem, kas ir iekārtota pēc programmas "Soli pa solim" principiem, to, cik efektīvi skola izmanto jauno resursu – skolotāja palīgu - gan mācību procesā, gan pagarinātās dienas grupā, gan arī sadarbības uzlabošanai ar čigānu ģimenēm un sociālo problēmu risināšanā, kā arī to, ka šai skolai ir zinoša, progresīva un atvērta vadības komanda.
Gan Jelgavas, gan Talsu Izglītības nodaļu pārstāvji atzina, ka viņu pašvaldībās atzinīgi novērtē to skolu darbu, kas veicina bērnu no dažādu etnisko un sociālā riska grupu iekļaušanu. IIC projekta kontekstā īpaši augstu tiek novērtēta skolotāju palīgu - čigānu darba efektivitāte. Tādēļ šajās pašvaldībās tiek meklētas iespējas turpināt algot šos palīgus no pašvaldības budžeta līdzekļiem, jo projekta beidzas šī gada jūnijā. Jēkabpils pašvaldībā šis jautājums vēl nav skatīts, bet, domājot un rūpējoties par katru pilsētā dzīvojošo bērnu, kam mēs varam palīdzēt, tas noteikti būtu lietderīgi. Uz sarakstu